مشاوره زناشویی (بهترین مشاور آنلاین، حضوری و تلفنی در تهران)

  • تایید شده توسط روانشناس
  • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
  • تاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
  • نویسنده:

زندگی مشترک مسیر پر فراز و نشیبی دارد و دختر و پسر با چالش‌های زیادی مواجهه می‌شوند که انتظار آن‌ها را نداشتند. دو تا آدم از جنس مخالف، با پیشینه تربیتی و خانوادگی متفاوت زیر یک سقف زندگی‌ می‌کنند؛ پس بسیاری از این چالش‌ها بخشی از روند طبیعی زندگی زناشویی هستند. ممکن است شما ندانید علت بد خلقی همسرتان چیست و صحبت‌های عادی به یک مشاجره طولانی تبدیل شوند! اگر شما هم به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اید صبور باشید تا به سازگاری برسید و حتما برای گذر از این دوران مشاوره زناشویی دریافت کنید.
گاهی تحمل این شرایط دشوار می‌شود و زوجین تصمیم به جدایی می‌گیرند؛ اما توجه نمایید که اگر بتوانید دو سال اول زندگی را پشت سر بگذارید و با نیازها، انتظارات و خواسته‌های یکدیگر آشنا شوید، در سال‌های بعدی راحت‌تر می‌توانید با مشکلات مقابله کنید. علاوه براین مشاوره جنسی و مشاوره زناشویی در شناخت همسر و خصوصیات او و حل وفصل مسائل زندگی مشترک به شما کمک می‌کند.

چرا مشاوره زناشویی اهمیت دارد؟

چرا مشاوره زناشویی اهمیت دارد؟

شما و همسرتان در بهترین حالت حدود هفتاد، هشتاد درصد با یکدیگر اتفاق نظر دارید و موارد زیادی در زندگی زناشویی به وجود می‌آید که باعث اختلاف و تعارض بین زوجین می‌شود. اختلافاتی که اگر به موقع با آن‌ها مقابله نکنید، زندگی مشترک در پرتگاه نابودی قرار می‌گیرد. قریب به اکثریت زن و شوهرهایی که همین حالا در مسیر دادگاه در حال رفت و آمد و هستند و تصمیم به جدایی دارند، هیچ وقت تصور چنین وضعیتی را از زندگی مشترک خود نداشتند. مشاوره زناشویی آنلاین و حضوری به شما کمک می‌کند:

 

  • نیازها و خواسته‌ها و خصوصیات همسرتان را بشناسید و به یکدیگر برای رسیدن به اهداف شخصی و مشترک کمک کرده و اولویت های مهم یک رابطه را تعیین کنید.
  • علاوه براین مشاور روابط زناشویی در غنی سازی رابطه نیز به شما کمک می‌کند.
  • رضایت زناشویی هنگامی محقق می‌شود که رابطه پاسخگوی نیازهای طرفین باشد و مشاوره آنلاین زناشویی فرصتی را برای ابراز هیجانات و تعدیل آن‌ها فراهم می‌آورد تا در موقعیت‌های بحرانی و حساس زندگی مشترک، تصمیمات درستی اتخاذ نمایید و رفتارهای خود را مدیریت کنید.
  • روانشناس زناشویی این امکان را فراهم می‌کند که زوجین مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیات فردی‌، نوع فرهنگ، آداب و رسوم، نیازها و انتظاراتشان مناسب‌ترین راهکارها را برای رسیدن به اوج صمیمیت زناشویی فراگیرند.
  • به بیان ساده‌تر، گاهی شما احساس می‌کنید که به وظایف همسری خود به بهترین نحو ممکن عمل می‌کنید. اما، هنوز همسرتان یادآوری می‌کند که در روابط جنسی یا عاطفی سرد هستید یا به اندازه کافی محرک نیستید. در حالی که شما معتقدید تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اید. در این زمان مشاوره روابط زناشویی به شما کمک می‌کند تا براساس سلایق همسرتان و مطابق با روحیات او رفتار کنید. همچنین، دلیل شکایات همسرتان را متوجه شوید. بنابراین، زمان مراجعه شما به زوج درمانی بسیار مهم است.

چه زمانی نیازمند مشاوره اختلافات زناشویی هستیم؟

چه زمانی نیازمند مشاوره اختلافات زناشویی هستیم؟

گیل سالتز، استادیار بالینی روانپزشکی در بیمارستان نیویورک می‌گوید: بسیاری از زوجین قبل از رجوع به مشاوره اختلافات زناشویی و شروع درمان، سال‌ها با هم مبارزه می‌کنند، اما «همیشه بهتر است در این فرآیند زودتر پیش بروید». تغییر رفتار ناسالم و احساسات آزاردهنده هر چه بیشتر ادامه داشته باشد دشوارتر می شود.
اگر شما از دسته افرادی هستید که در مقابل رجوع به متخصص زناشویی مقاومت می‌کنید. رجوع به این متخصصان را به عنوان یک سابقه بد یا بی‌کفایتی خودتان در نظر می‌گیرید، با این تصور اشتباه خداحافظی کنید. انسان‌های موفق، خصوصاً در روابط زناشویی، نسبت به دیگران بیشتر در این زمینه تحقیق و گفت و گو دارند. بنابراین، بهتر می‌توانند از چالش‌های ارتباطی عبور کنند.
در حقیقت، برای رجوع به مشاور زناشویی هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است. حتی کوچک‌ترین بهانه‌گیری همسر یا نارضایتی درونی خودتان را جدی بگیرید و به دنبال رفع آن باشید. تا به چالش بزرگتری تبدیل نشود. اگر هیچ مشاجراتی در این زمینه ندارید نیز می‌توانید مشاوره زناشویی آنلاین دریافت کنید. در نتیجه، با افزایش آگاهی کیفیت روابط زناشویی خود را بالاتر ببرید. علاوه براین بخشی از تعارضات زندگی زناشویی دائمی هستند که در مشاوره قبل از ازدواج مورد غفلت قرار گرفته‌اند. بهترین مشاور مشکلات زناشویی در مدیریت تعارضات سخت زندگی به شما کمک می‌کند.

 

مشاوره زناشویی قبل از ازدواج

 

مشاوره زناشویی قبل از ازدواج

 

برخی براین باور هستند که مشاوره زناشویی بعد از ازدواج هنگامی است که دیگر راهی برای ادامه زندگی ندارد؛ اما امروزه در جلسات مشاوره قبل از ازدواج بسیاری از مهارت‌های زندگی زناشویی به زوجین آموزش داده می‌شود و در سوالات قبل از ازدواج از پسر و دختر درمورد نیازها، علایق، خواسته‌ها و انتظارات سوال پرسیده می‌شود تا میزان آگاهی زوجین از یکدیگر افزایش یابد. هر چه با شناخت و آگاهی بیشتر زندگی مشترک خود را آغاز نمایید با چالش‌ها و مشکلات کمتری مواجهه خواهید شد و سازش و سازگاری بهتر محقق می‌شود. بسیاری از مواقع اگر این آگاهی را پیش از ازدواج به دست آورید، با توجه هنرمندانه به نیازهای همسر، بسیاری از مشکلات را تجربه نمی‌کنید. برای ارتباط با مشاوران باتابان می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی زناشویی نیز استفاده کنید.

فواید و تاثیرات مشاوره زناشویی

فواید و تاثیرات مشاوره زناشویی

از جمله فواید و تاثیرات مشاوره زناشویی و مراجعه مشاور زندگی زناشویی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • شناخت نیازها، خواسته‌ها و انتظارات خود و همسر
  • به حداقل رساندن دعواها و تعارضات
  • تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در زندگی مشترک
  • ابراز هیجانات و تعدیل آن‌ها
  • ایجاد زمینه‌های یک گفتگو صمیمانه بین زوجین
  • تقویت رابطه و افزایش رضایت زناشویی
  • پیشگیری از طلاق عاطفی
  • توضیح وظایف زن و مرد بعد از ازدواج
  • کاهش استرس‌ها و تنش‌های زندگی
  • ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از یکنواختی زندگی
  • دریافت مشاور زناشویی در رویارویی با سردی در رابطه
  • یادگیری روش‌های مقابله‌ای سالم در بحران‌ها

سوالات مطرح شده در جلسات مشاوره زناشویی

اگر بدانید سکس تراپی چیست؟ و همچنین، در جلسات مشاوره با چه سؤالاتی مواجه می‌شوید، نسبت به دریافت آن راغب‌تر می‌شوید. به طور کلی در تعیین سوالات و مشاوره زناشویی هدف اصلی کشف علت دقیق مشکل زوجین است. بنابراین، سؤالاتی که در این جلسات یا مراجعه به مشاور ازدواج تهران پرسیده می‌شود در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرد:

 

تاریخچه ازدواج و روابط زناشویی

 

تاریخچه ازدواج و روابط زناشویی

 

در این جلسات ابتدا در رابطه با مشخصات فردی زوجین، مدت زمان ازدواج، نحوه برقراری ارتباط عاطفی و جنسی، تعامل با فرزندان، زمان شروع مشکل، کیفیت روابط زناشویی پیش از آن و…. سؤالاتی مطرح می‌شود. براساس روانشناسی رابطه برای اینکه درمانگر بداند ریشه‌ی مشکل فعلی زوجین کجاست، باید شناخت خوبی از فضای زندگی آن‌ها به دست آورد. اینکه آیا آغاز روابط با معاشقه همراه است یا خیر؟ جلسات مشاوره اختلافات زناشویی این فرصت را ایجاد می‌کند تا مسائلی را که زوجین نتوانسته‌اند با یکدیگر مطرح کنند و یا در صورت ابراز آن، فهم مشترکی حاصل نشده و همچنان به قوت خود باقیست. بتوانند در حضور مشاور بیان کنند.

 

بررسی سابقه مشکلات جسمی یا روانی

 

بررسی سابقه مشکلات جسمی یا روانی در جلسه زناشویی

 

پس از بررسی تاریخچه و مشکل اصلی، مشاور به بررسی مشکلات جسمی و روانی زوجین می‌پردازد. برای این امر، از تست‌های مختلف به همراه مصاحبه‌ی بالینی استفاده می‌شود. این مرحله بسیار مهم است. زیرا، برخی از زوجین با اختلالات و بیماری‌های جنسی درگیر هستند. به عنوان مثال، مردان ممکن است انزال دیررس، اختلال نعوظ، انزال زودرس، میل جنسی کم کار و در مقابل، زنان مشکلاتی مانند اختلال در ارگاسم و ارضا، اختلال در میل جنسی، ترس از رابطه، درد هنگام دخول و… داشته باشند. از طرفی، مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، تنش، اعتماد به نفس پایین و…. همه می‌توانند بر کیفیت یک رابطه زناشویی تأثیر بگذارند. در نتیجه، بعد از مدتی زوجین با بی‌رغبتی نسبت به ارضای این نیاز مواجه شوند یا به دنبال دریافت مشاوره طلاق باشند. فرآیند مشاوره زناشویی این مسیر را تغییر می‌دهد. با سؤالاتی که مطرح می‌شود، اگر سابقه مشکلات جنسی وجود داشته باشد به سکس تراپی و سایر متخصصان ارجاع داده می‌شود. همچنین، برای رفع مشکلات روانی نیز ازپروتکل‌های درمانی مناسب استفاده می‌‌شود.

 

ترسیم نقشه خانواده

یکی دیگر اقدمات موثر توسط مشاوره رابطه زناشویی و روانشناس زناشویی ترسیم نقشه خانواده است. دختر و پسر آنچه را که از والدین خود فراگرفته‌اند به زندگی مشترک خود وارد می‌کنند؛ بنابراین در بسیاری از موارد ترسیم نقشه، اطلاعاتی دقیقی از زمینه مشکل در اختیار متخصص و زوجین قرار می‌دهد. نقشه خانواده گاهی تا سه نسل را در بر می‌گیرد و در جلسات خانواده درمانی نیز بسیار از آن استفاده می‌شود.

 

انجام تست‌های روانشناختی

مشاور روابط زناشویی برای تکمیل اطلاعات خود درباره زوجین و شناخت نیازها، خصوصیات و خواسته‌های آن‌ها از آزمون‌های روانشناختی کمک می‌گیرد. به عنوان مثال آزمون نیازهای گلاسر، آزمون‌های شخصیت نئو و کتل، آزمون سبک‌های دلبستگی و… توسط مشاور زناشویی آنلاین نیز انجام می‌شوند.

چگونه به همسر خود پیشنهاد کمک گرفتن از مشاور زناشویی بدهیم؟

Marriage counseling

برای اینکه بتوانید همسر خود را متقاعد کنید که فضای روابط زناشویی شما به یک کمک حرفه‌ای نیاز دارد، باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید:

 

  • به هیچ عنوان ابتدا نقاط ضعف رابطه‌تان را بیان نکنید. این نوع تعامل، تأثیر منفی دارد. در نتیجه، حتی اگر همسر شما حاضر به دریافت مشاوره نشود، بار روانی کلمات ما همچنان در رابطه زناشویی‌تان باقیست. پس، ابتدا نقاط قوت ارتباط را بیان کنید. از ویژگی‌های مثبت او تعریف کنید.
  • از تجارب موفق مشاوره و افرادی که توانسته‌اند با دریافت مشاوره مشکلات رابطه‌شان را برطرف کنند، مثال بزنید.
  • همچنین، به او پیشنهاد بدهید که اقدام کنید و در مسیر مشاوره هر کجا که خواستید این فرآیند را ادامه ندهید. پس، امتحان آن ضرر ندارد.
  • اگر شیوه‌ی گفت و گوی مستقیم را نمی‌پسندد، می‌توانید با ارسال محتواهای مرتبط با مشاوره زناشویی و یا حتی درخواست پیامکی، نامه و… پیشنهاد خودتان را مطرح کنید.
  • به خاطر داشته باشید که از بحث کردن در طرح این پیشنهاد پرهیز کنید. اگر همسرتان به هر دلیلی مایل به صحبت در رابطه با این موضوع نیست، صحبت را به زمان دیگری موکول کنید.
  • در پایان، اگر همچنان این ابهام برای شما باقیست. می‌توانید با مشاوران حرفه‌ای باتابان صحبت کنیدو بهترین راهکار را برای قانع کردن همسرتان بیابید.

انواع مشاوره روابط زناشویی

انواع مشاوره روابط زناشویی

برای دریافت مشاوره زناشویی می‌توانید از چند طریق اقدام کنید:

 

مشاوره زناشویی تلفنی

تماس تلفنی با مرکز یک فرصت بسیار عالی برای شماست. اگر، مشغله‌های فراوان دارید. همچنین، امکان دسترسی به بهترین مشاور رابطه در تهران  را ندارید، شماره روانشناس را داشته باشید.

 

مشاوره زناشویی آنلاین

 

مشاوره زناشویی آنلاین

 

در فضای آنلاین می‌توانید بدون دغدغه جلسات مشاوره را در منزل خود برقرار کنید. همچنین، با بهانه‌های کمتری از جانب همسرتان مواجه ‌شوید. علاوه براین اگر برای رفت و آمد حضوری مشکل دارید حتما از مشاور زناشویی انلاین کمک بگیرید.

 

مشاوره زناشویی حضوری

بهترین و رایج‌ترین شیوه مشاوره زناشویی، مراجعه حضوری است؛ زیرا ایجاد اتحاد درمانی راحت‌تر است و نشانه‌های غیر کلامی میان زوجین، اطلاعات خوبی از نوع رابطه زناشویی و مشکلات و چالش‌های زوجین در اختیار متخصص قرار می‌دهد.

از کدام مرکز مشاوره زناشویی تهران کمک بگیریم؟

متخصصان مشکلات زناشویی از انواع رویکردهای درمانی مانند زوج درمانی گاتمن استفاده می‌کنند. با این حال، چون مسائل زناشویی یکی از ابعاد بسیار اثرگذار بر کیفیت زندگی زوجین است. همچنین، بسیاری از افراد متأثر از عرف جامعه از طرح این مشکلات خودداری می‌کنند. باید به مشاورانی مراجعه نمایید که علاوه بر داشتن قوت علمی، بتوانند یک رابطه‌ی مطلوب با مراجع برقرار کنند. در نتیجه، زمینه را برای طرح مشکل توسط زوجین بدون در نظر گرفتن باورهای عامیانه فراهم کنند. مرکز باتابان که از جمله مرکز مشاوره زناشویی تهران است، افتخار همکاری با اساتید باتجربه در زمینه مشکلات زناشویی را دارد. بنابراین، شما می‌توانید با مراجعه به سایت و یا شماره گیری 09422010200 وقت مشاوره دریافت کنید. همراه شما هستیم.

نتیجه‌گیری

زندگی زناشویی با چالش‌های زیادی همراه می‌باشد و مسائل زناشویی یکی از ابعاد بسیار اثرگذار بر کیفیت زندگی زوجین است به گونه‌ای که به صورت مستقیم بر رضایت زناشویی و رضایت از زندگی تاثیر می‌گذارند. مشاوره زناشویی در افزایش آگاهی از زندگی مشترک، شناخت انتظارات و خصوصیات همسر، غنی سازی رابطه زوجین و حل و فصل تعارضات زناشویی، نقش مهمی ایفا می‌کند. در مرکز مشاوره باتابان روانشناسان و مشاوران متعهد، مومن و متخصص در مسائل زناشویی در ساختن یک رابطه زناشویی غنی و ارتقای زندگی مشترک در کنار شما هستند. برای یک جلسه مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید و اگر سوال و ابهامی دارید با پشتیبانان مرکز تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مشکلات جنسی مردان یا زنان قابل رفع است؟

خوشبختانه بسیاری از مشکلات جنسی به همت زوجین قابل رفع است. پس، باید ابتدا برای درمان تخصصی اقدام کنید. همچنین، همپای مشاور به نکات گفته شده عمل کنید تا بهترین نتایج را ببینید.

آیا با وجود تجربه خیانت زناشویی می‌توان انتظار یک رابطه زناشویی موفق را داشت؟

در مواجهه با مسئله‌ی خیانت، مهمترین نکته پرهیز از اقدام سریع است. بنابراین، در قدم اول حتما باید با مشاوره اختلافات زناشویی در ارتباط باشید. بسیاری از زوجین توانسته‌اند با وجود تجارب ناموفق، زندگی زناشویی خود را احیا کنند. اگر مایل به دریافت مشاوره هستید می‌توانید با مشاوران باتابان در تماس باشید.

چه زمانی به مشاوره زناشویی مراجعه کنیم؟

اگر در زندگی زناشویی خود با چالش و تعارض مواجه هستید، قبل از آنکه این چالش‌ها به مشکلات عمیق و طولانی تبدیل شوند، به متخصص مراجعه کنید. علاوه براین برای غنی سازی رابطه زناشویی خود و افزایش رضایت و صمیمیت در زندگی مشترک نیز می‌توانید به روانشناس زندگی زناشویی مراجعه کنید.

در جلسات مشاوره زناشویی چه مسائلی را مطرح کنیم؟

هر گونه مسائلی که بر رابطه زناشویی شما تاثیر دارند و به بهبود زندگی مشترک کمک می‌کنند را در جلسات بیان کنید. جلسات مشاوره جایی است که شما می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن احساسات، هیجانات و افکار خود را ابراز نمایید.

چگونه بهترین مشاور رابطه زناشویی در تهران را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین مشاور زناشویی به رزومه، تحصیلات، تخصص، تعهد و تجربه او دقت کنید و اگر سوال و ابهامی دارید، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات کاربران